KAP VERDE

Min kæreste og jeg er hjemme fra en dejlig, romantisk dase-ferie på Kap Verde, der er en afrikansk ø-gruppe 500 km vest for Senegal. Som lovet vil jeg gerne dele en masse billeder og lidt fif med jer!

Kap Verde består af 10 øer, og vi valgte at rejse til den populære ø Sal, hvor vi boede i byen Santa Maria. Vi havde booket os ind på et hotel, der skulle vise sig at være ret så lækkert, og det kan jeg klart anbefale! Hotellet hedder Odjo D'agua, har egen beach-bar, privat strand, egen restaurant og pool. Hotellet kan især anbefales til voksne, der rejser uden børn. Primært fordi der ikke var nogle børn på hotellet, og det er altså sindssygt lækkert at slippe for alt det ballade, nu når man selv rejser uden. Lets be honest.. Børn er dejlige, men de larmer!

Hver morgen mellem 7 og 10 var der serveret morgenmadsbuffet på hotellet med den lækreste havudsigt. Vi var især glade for deres æg, toast, ost og melon. Melonerne især.. Shit, de var frodige! Og skulle jeg forkæle mig selv lidt ekstra sluprede jeg også lige en varm kakao. Sundt og nærende. Det må man sgu gi' mig. Kaffen kan jeg ikke udtale mig om. Jeg hader det lort, men kæresten drak det da flittigt, så helt skidt kan det ikke være.

Dagene blev primært brugt ved poolen. Vi er begge to de der sindssyge typer, der står op klokken lort om morgenen for at få den rigtige solstol: den stol der er sol på i flest timer af døgnet. Da vi boede på et hotel fyldt med pensionister, gik der pludseligt sport i den. De står sindssygt tidligt op, de gråhårede.. Min kæreste var sågar oppe kl 6 en af morgenerne for at hapse de gode stole til os. Så går man op i sin tan. Haha.

Om aftenen spiste vi ude eller på hotellet. De aftener hvor vi var RIGTIG trætte købte vi bare en burger eller pizza med op på hotelværelset og gik i seng kl 21. Vi levede det vilde pensionist-liv, og vi elskede det. Ren afslapning. Vi var dog også ude og spise 3-4 gange. 3 af gangene var vi på Palm Beach. Et mega lækkert sted lige ud til havet med LIVE-musik hver aften.

Jeg fik de samme to retter ALLE tre gange, vi var der. Deres Spaghetti Bolognese var SÅ lækker og cremet, og så overdyngede de deres vaffel med en sygt lækker chokoladesauce. Mums!

Og så fandt vi en vildt romantisk italiensk restaurant lidt for sent på ferien, der hedder Café Leonardo. En af de lokale anbefalede mig at besøge den, da jeg en eftermiddag var ude og tage billeder af byen. Hvis man vælger den restaurant, vil jeg anbefale at man spørger efter en plads på terrasen ovenpå. Der er virkelig hyggeligt, og maden var god.

Selv om vi ikke brugte så meget tid på at vandre rundt i byen, fik jeg alligevel brugt en eftermiddag for mig selv med at snuse lidt rundt omkring i nærmiljøet. Jeg elsker den afrikanske kultur, og det var vigtigt for mig også at opleve de lokale, hvorfor jeg den dag fik snakket med en del mennesker. Det fede ved Santa Maria er, at der både er lækre hoteller, hyggelige restauranter osv. samtidig med, at man stadig kan få lov til at smage på alt det lokale miljø, der er knap så turistpræget som mange andre steder.

De fleste på hotellet havde sol og/eller havudsigt på deres altaner. På det punkt var vi ret uheldige. Til gengæld havde vi udsigt ud over den smukke, farverige by og udover de små lokale børn, der spillede fodbold. Som en lille sød sidenote kan jeg fortælle jer, at min kæreste kom tilbage fra sin tur i supermarkedet, og så havde han købt en helt ny, lækker fodbold til dem. Så smeltede mit hjerte lige lidt.

I den her lille butik(nedenfor) tættest på vores hotel holder Leo til. Han blev hurtigt en af vores venner. Faktisk allerede fra dag 1. Både jeg selv og især min kæreste er ekstremt udadvendte og snakker med alt og alle. Både med pensionisterne, tjenerne, de lokale und so weiter.. Vi fik sgu mange venner.

Lidt flere billeder fra byen..

Nedenfor ser i endnu en af mine venner. Max. Han fortalte mig lidt om Santa Marias historie og viste mig nogle farverige bygninger, fordi jeg efterspurgte det. Livet som blogger, i ved.

Hende her hedder Dedee. Hun hjalp mig med at finde en flyvemaskine i træ til min søn, der er ret glad for sin pilotfar og luftfaretøjer.

Alt i alt havde vi en mega lækker tur, og jeg kan klart anbefale alle - med eller uden børn - at rejse til Kap Verde. Især hvis man er til dase-ferie. Det ligger særligt Santa Maria i hvert fald op til. Der var 26-27 grader hele ugen, og så tager det kun 7-10 timer at flyve dertil. Det er sgu ikke SÅ slemt.

Skriv endelig, hvis i har nogle spørgsmål. Jeg uddyber gerne i flere blogindlæg, da jeg elsker at skrive om at rejse :D