MIT LIV LIGE NU

JEG SKRIDER FRA BARN OG HJEM

Aldrig i mit liv havde jeg troet, at dét her ville ske. Og jeg skulle da også presses lidt fra min omgangskreds for at føre vores skøre ide ud i livet.

“Det er jo en hel uge!? Jeg plejer jo kun at være væk fra Elliot i et par dage. Max 4 overnatninger i forbindelse med ferier, og det er jo kun sket et par gange. Er det ikke lidt for meget, at han skal være væk fra sin primære omsorgsperson EN HEL FUCKING UGE!?”, spørger jeg min dejlige veninde Moa. Det var måske lidt fjollet af mig lige at spørge hende, eftersom hun kører 7/7 ordning med hendes lille jævnaldrende skid, men jeg ved jo også, at hun kender til min ordning med pilotmanden, som er helt og aldeles anderledes. Hendes svar var som forventet: “Tag sgu da afsted man. Du skal da på kæresteferie. Og Elliot skal jo være sammen med sin far imens!”. Det samme svar fik jeg fra de resterende i min omgangskreds. Så nu gør jeg det altså…

JEG SKAL PÅ FERIE MED MIN KÆRESTE I EN HEL UGE UDEN BARN!

Turen går til Kap Verde, der består af en række mindre øer i Atlanterhavet ca. 500 km ud for Afrikas Vestkys. Jeg vidste sgu egentlig ikke helt, hvad eller hvor Kap Verde var, da vi bookede ferien, men det så lækkert ud. Efter nærmere undersøgelser er det gået op for mig, at det er en afrikansk republik, der ligger ud for Senegal. Så vi skal sgu til Afrika! Yaaaas.

Ud over de bekymringer jeg har om at skulle holde prutter og andre lækre sager inde i en hel uge, så bekymrer jeg mig selvfølgelig om at være så langt væk fra mit barn i så lang tid. Faktisk gør den dumme flyvetid at vi ender på hele 8 overnatninger. Og JEG VED JO GODT, at Elliot får det skide dejligt hos sin far. Men jeg kommer sgu nok til at græde bare en lille smule.. Det er vel også helt naturligt, ik’? ..Bare sig ja.

Min anden store bekymring er selvfølgelig min angst. Jeg har endnu ikke fået et angstanfald foran min kæreste, så den situation har vi ikke rigtig stået i før. Og sidst jeg fik et gardint angstanfald var i en flyvemaskine. Så selvfølgelig trigger det mig lidt, at vi skal ud og flyve i 7 timer, og at jeg ikke bare lige kan komme hjem i min egen seng, hvis jeg får brug for tryghed. Men jeg fortæller mig selv, at lige meget hvad der sker, så er det okay. Whatever happens.. Om jeg så skider ud over samtlige passagerer i flyveren, mens jeg kaster op i fjæset på min kæreste, så overlever jeg også det. Jeg nægter at lade angsten styre mit liv så voldsomt, at jeg ikke kan tage på ferie, nu hvor jeg har muligheden.

..Og bag alle bekymringerne, som sikkert bliver gjort til skamme(!!), ligger en hel masse forventninger til en skide dejlig og afslappende ferie. Sol dagen lang, pool lige ud til stranden, gåture og romantik. For ikke at snakke om den luksus det er, at jeg ikke selv skal vaske op, lave mad, gøre rent, hente og bringe barn, gå ud med skrald, støvsuge, handle, stå tidligt op, you fucking name it. Jeg glæder mig!

Det bliver i stor stil en afslapningsferie. Og en ferie hvor min kæreste og jeg kan få lov til at komme tættere på hinanden. Det er jo ikke altid lige nemt at planlægge alene tid, når der også er en lille dejlig Elliot med i billedet. Så NU skal det ske. Så må vi se om han løber skrigende bort efter en hel uge med mig!

Nå, men hvis i har nogle gode erfaringer/råd eller lignende fra Kap Verde, så skyd endelig løs i kommentartråden herunder, så alle kan få gavne af dem. Vi skal bo på øen Sal, og vi tager afsted på fucking mandag!

Ps. Jeg vil til enhver tid skrive REKLAME/ANNOCE først i indlægget, hvis jeg havde fået så meget som én krone sponsoreret. Alt er betalt af egen lomme, og jeg vil altid gøre det tydeligt for jer, hvis andet er tilfældet. <3

Pps. Jeg kommer jer i forkøbet og fortæller jer, at vi har booket gennem Spies. Både Spies og TUI havde nogle ret fede hoteller, så det ud til. Så er det tip givet videre.

35 kommentarer

• Line

Det er en delebarns lod i livet, at man fysisk er en del af en familie, men altid er der psykisk. Sådan sagde min psykolog altid til mig og de andre, da vi gik i skilsmissegruppe som små – vel en af de første skilsmissegrupper. For der var “ferier uden børn” faktisk et emne. Men ærligt, så ved jeg med 110 procent, at din søn ikke tænker på det sådan. Han er jo et lille barn. Han forstår det slet ikke.

Jeg har tit tænkt på den sætning. For ja, den er grum og hård, men du kan som mor ikke have et liv på standby. Og det lærer børn altså at forstå <3 Han har en fantastisk “ferie” hos sine bedsteforældre! Selvfølgelig savner han dig! Men han savner jo altid. Du skal ikke hamre dig selv i hovedet for at rejse på ferie med din kæreste. Så bliver livet som delemor først uudholdeligt. Hyg dig <3

Du er på kæresteferie. Det er alle par. Det er jo ikke, fordi I har taget et fælles barn eller lignende med og ladet dit barn blive hjemme. Så lov mig, at du nyder det <33333

• Anni

Det er en delemors lod i livet at have dårlig samvittighed. Og lige meget hvor meget, man prøver at bilde sig selv ind, at man ikke skal have dårlig samvittighed, sørger ens hjerne for at den er der fluks.

Jeg kan godt følge dine tanker fuldt ud! Særligt fordi det for mig er der, at kontrasten fra en kernefamilie er størst. Jeg har pludselig et liv uden mine børn. Selvom de selvfølgelig fylder alt i mit liv.

Men sandheden er for mig nu, at jeg kan ikke holde sådanne ferier ud. Jeg VIL så gerne gøre det igen med min kæreste! Men det hele gør for ondt. Derfor er jeg glad for at læse om din tur og overvejelser.

Jeg føler mig som verdens dårligste mor, når jeg bruger mine penge på en ferie uden dem. Det er tåbeligt, men… det er hele tanken om, at hvis det var mine børns far, var det så anderledes? Jeg har flere bekendte, der også rejser med fælles børn uden delebørn, fordi de har en “ny familie” og sådan en tanke er også helt blæst for mit vedkommende. Jeg tror virkelig, at alle de hårde slag vi giver os, handler om, at vi bliver mindet om, de

• Sanne

Skal I lave en lille baby på ferien? 😍😍

• Bjørg

Mig og min kæreste var i Santa Maria for snart 5 år siden, og vi havde den dejligste ferie 😊 5 år er lang tid, så der er nok sket lidt ændringer i byen, men vi spiste god mad på Baraonda, Zum Fisherman og Atlantis. Sidstnævnte lå på stranden, mens de to andre lå lidt fra vores hotel. Der var også en lille brasiliansk biks på stranden der lavede Caipirinhas. De var så gode, men også mega stærke 😆 Der var ikke en skid at lave i byen, hvilket var lige hvad vi havde brug for. Der var kun wifi i hotellets lobby og intet signal på vores mobiler, hvilket var fantastisk. Vi brugte dagene på stranden og vores aftener på at drikke cola og spise chips på vores lille terrasse, istedet for at glo ind i hver vores skærm 😊
    Håber I får en god tur 😊

• Klara

Du er nok den i verden, der fortjener sådan en ferie allermest! Rigtig god tur!

• Louise

Første gang jeg fik et angstanfald foran min kæreste var også lidt af et vendepunkt – siden hen har han set et par stykker til, men virkelig få. Når først dén grænse ligesom er overskredet, blev det mere naturligt for mig at bede ham om hjælp INDEN angsten blev til et decideret angstanfald. Så selvom det skulle være så pisse træls en start på ferien, at du fik et angstanfald foran din kæreste, så kan der måske være noget godt i det trælse på den lange bane <3

• MigogminTinderbaby

Ja, det kan du selvfølgelig have ret i 🙂

• Kristina

Der skal også være tid og plads til at have tid for sig selv med/uden kæreste og uden barn, hvis det er muligt. Afsted med dig og nyd kæresteferie 🙂

• Ida

Jeg fik muligheden i sommers med en hel uges ferie med min kæreste uden barn (ikke hans) og vi havde den dejligste tur! Og energi og overskudskontoen blev bare fyldt 200% op til når vi kom hjem igen ❤️ NYD det!

Ej hvor lækkert! Det skal også nok blive rigtig godt ! 😀

• Cille

Jeg har selv angst, og vil lige give dig et lille råd, som har reddet mig i flere situationer. Skal jeg køre i bus, tog, flyve – steder jeg ikke lige synes jeg magter at folk kigger som om at jeg er stormet fra den lukkede, så har jeg altid stærke mintpastiller på mig. Snupper lige en, eller to!! Hvis det er nødvendigt, da det er så godt til lige at aflede hovedet.

God ferie, det bliver dejligt for dig. Og Elliot får helt sikkert en skøn uge med farmand

• MigogminTinderbaby

Haha. Hvor er det bare genialt at du skriver det. Jeg har ALTID mintpastiller i lommen og er afhængig af dem. Bruger dem også når jeg får kvalme og optakt til angst. Så det er noteret 😉

• Lizell

Hahaha🤣 Jeg kan se mig selv i det der! Min datter er 5 mdr og bare tanken om at overlade hende til bedsteforældrene og tage ud at spise med kæresten, giver mig mavepine! Så en uge synes jeg er CRAZY sejt og så vel undt:)

Sådan havde jeg det sgu også, da Elliot var 5 måneder. Er du sindssyg . haha

• Anonym

Kap Verde er et dejligt sted! Hvilken ø skal I til? Jeg var selv på ferie i byen Santa Maria på øen Sal sidste år 🐠

Lige præcis der 🙂

• Anonym

Okay, så får du lige nogle anbefalinger med på vejen!
      Der sker ikke det store på øen, hvilket også kommer til udtryk, når de lokale går rundt og siger: “No stress, maaaaan”. Så det er en perfekt tur for de, som ønsker ren afslapning med lækker sandstrand og godt vejr. De lokale er i øvrigt meget gæstfrie og venlige, og jeg følte mig meget tryg ved at gå rundt – også når det var mørkt.
      Vi spiste en del på Palm Beach Restaurant. Deres mad er er rigtig godt, og der er bare virkelig hyggeligt. Man kan også sætte sig ned i en sofa med en drink i hånden og med fødderne i sandet, mens man kigger ud på vandet.
      Som sagt er der ikke super meget at lave, men hvis man opsøger det, kan man komme på ture osv. Vi mødte en fyr, som arrangerede dagsture på en truck. Vi var rundt og se en hel masse, og når vi kørte på vejene, sad vi på ladet, som var indrettet med bænke. Virkelig fedt!
      Jeg brugte TripAdvisor inden jeg tog afsted for at se, hvilke steder der har fået de bedste anbefalinger osv. Men altså… I Santa Maria er det hele i gåafstand, så det er bare med at tage ud og udforske selv. Rigtig god tur 🐠🐡🌞

Ej hvor fedt! Det er lige det, vi har brug for. Tak <3

• Lene

Årh hvor er det mega sejt du gør det!! Jeg er sikker på I får en fantastisk ferie sammen og at E kommer til at nyde tiden med sin far.
    Ift. Kap Verde, så var jeg der for 5 år siden (med min mand og knægt på dengang 1,5 år). Vi var også på Sal og det er SÅ lækkert! Glæd jer!! Vi var primært på hotellet og ved stranden, men med all inklusive så er der jo heller ingen grund til at bevæge sig for langt væk fra baren med alle deres fantastiske juicer mm 😉
    Vi tog en taxa ud til en saltmine og det var virkelig flot derude (totalt øde og i midten af ingenting. Var meget i tvivl om taxamanden havde narret os, da han bare efterlod os der midt i ingenting). Mener at man kunne få nogle behandlinger, men vi gik bare rundt. Tag badetøj med/på, der er mulighed for en skyller efter at have dyppet sig i saltet.
    De lokale er meget pågående, men det er jo meget den afrikanske mentalitet, så den kender du jo efter du selv har rejst der. Jeg har også selv boet i Uganda et halvt år, men min mand havde sin debut og han skulle lige vænne sig til det. Mzungu kommer du i hvert fald til at høre igen:-)

• MigogminTinderbaby

Ej hvor fantastisk!!! Jeg glæder mig til at høre nogen kalde mig for Mzungu igen. Glæder mig SÅ meget mere nu !!! Tak!

• Jette

Dejligt at du tager afsted, trods div. bekymringer.
    Mht angsten har jeg det nogenlunde som dig. Og angsten for at flyve, får mig ikke til at holde mig i DK, men for dælen hvor fylder det i hoved og krop forinden. Men da jeg sidste gang skulle flyve, fik jeg nogle angstdæmpende piller. Jeg tog 1/2 lige inden vi gik ombord, og jeg havde mit livs bedste flyvetur. Selvom der var tirbulens og min mand fik det dårligt undervejs, var jeg fuldkommen rolig! Mine Tryllepiller hedder Oxabenz 15 mg. De er nu min bedste flyveledsager😊
    God ferie!

• MigogminTinderbaby

Dem har jeg allerede bestilt ved lægen, så dem har jeg til nødstilfælde 😀

• Sanne

Hej 🙂
    Jeg var på Kap Verde i marts 2018 – og vi skal helt sikkert tilbage igen!
    Men man skal dog være indstillet på der intet er at lave, det er en meget lille ø, men det er ren afslapning og afkobling. Husk en trøje til om aften, da det godt kan være køligt, da det blæser meget! Men så kan man holde ud at ligge i solen 😉

• Julie

Du om nogen fortjener virkelig at komme på en kærlighedsferie ❤️ jeg håber at I får verdens bedste ferie sammen! ❤️
    Kan sagtens forstå at det er svært at skulle undvære din skønne søn i en uge, specielt når det er første gang! Men som du også selv skriver og godt ved, så får han det dejligt med sin far ❤️
    Nyd ferien, roen og hinanden ❤️

• Rikke

Jeg håber I 2 får en fantastisk kæresteferie! Elliot får en dejlig uge hos sin far og du får et VELFORTJENT afbræk fra hverdagen og din store opgave! Rammer angsten, så kender du til alle de redskaber der hjælper dig! Så du skal sku nyde at tage af sted og det er HELT VIlDT FEDT at du tør tænke på dig selv, og sætte dig selv i første række for en gangs skyld! Rigtig god ferie!!! Så velfortjent!

• MigogminTinderbaby

Taak Rikke. For min dårlige samvittigheds skyld prøver jeg at fortælle mig selv, at det i virkeligheden er Elliot jeg sætter først, fordi han får lov til at nyde en hele uge med sin far og den oplevelse har de begge to mega godt af, tror jeg. Og fordi at jeg kan lade op, kan jeg være en endnu bedre mor, når jeg kommer hjem igen. Du kan godt høre, at jeg ikke er særlig vild med tanken om, at jeg sætter mig selv først, vel. Haha. Men du har ret. Det er godt for alle! Og jeg kender redskaberne, ja. TAK for din kommentar!

• Louise

I forhold til din angst, har du så snakket med din nye kæreste om, hvad der sker når du får et angstanfald, hvad du har brug for, og hvad han kan gøre for at hjælpe dig i situationen?
    Jeg arbejder som ergoterapeut, og har arbejdet med folk med angst. Og jeg har god erfaring med at man snakker det igennem så den ‘ nye’ person ved hvad der sker og hvad den person kan gøre for at hjælpe, så de også føler sig klædt på og forberedt på situationen! 🙂

Jeg håber i får en fantastisk ferie 🙂

• MigogminTinderbaby

Ja, vi har brugt en del tid på at tale om forskellige scenarier og hvordan han kan støtte mig bedst muligt. Så jeg føler mig egentlig ret tryg ved ham, selvom det altid er ubehageligt at få angst foran en, der ikke har prøvet at være pårørende før. Men det skal nok gå. Netop fordi vi har snakket det igennem. Også de ubehagelig ting, som at jeg måske skal på toilettet i en lynende fart. Simpelthen så upraktisk på en kæreste ferie. Haha

• Rikke

Det er så velfortjent! Du skal ud og slappe af og nyde din kæreste! Elliot får en dejlig tid med sin far, og du skal nok klare det! Melder angsten sig, s kender du alle redskaber til at du får det bedre! Så vil bare ønske dig en fantastisk tur!!! Så velfortjent ovenpå din opgaveskrivning og din seje kamp i hverdagen! Du er en kæmpe inspiration og jeg elsker at følge dig hver dag!!!